No to tak...możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Zautomatyzować natężenie reverbu i ustawić to ręcznie (mniej więcej tak jak pokazałeś na screenie tylko używając automatyzacji na playliście) plus tego sposobu jest taki że nie masz latencji (o tym wspomnę przy sposobie drugim) a minus że zajmie Ci to o wiele więcej czasu i szczerze mówiąc przy skomplikowanych leadach mija się to z celem po prostu.
- Sposób drugi to użycie tzw. kompresji 'sidechain' na reverbie.FL jest na tyle ubogi pod tym względem że musisz użyć do tego tylko i wyłącznie Fruity Limitera który niestety ma sporą latencje (opóźnienie) która może sprawić że lead będzie lekko przesunięty np: w prawo a co za tym idzie nie będzie się zgrywał z kickiem..to jest minus.Plus jest taki że nie musisz się bawić kilkanaście minut ustawiając automatyzację (: a lead razem z reverbem zawsze można zgrać do wava i wrzucić go na playliste.
No to tak,na początku wrzuć leada na któryś z kanałów na mixerze (Np: kanał 4 tak jak na obrazku) później (najlepiej) na kanał obok wrzuć 'jakiś' reverb (ja używam reverbu Valhalla Vintage Room albo Valhalla Room Verb) ważne by suwak 'wet czy mix' był ustawiony na 100% bo chcemy słyszeć z tego kanału tylko i wyłącznie sam reverb. Możesz również wrzucić eq PO reverbie by odciąć nie potrzebny 'dół' który może trochę zamulić leada. No i na sam koniec po reverbie i eq leci Fruity Limiter (Patrz obrazek).
Teraz będąc na kanale z leadem kliknij prawym przyciskiem myszy na taką strzałkę w prostokącie (zakreślona na obrazku) i wybierz 'Sidechain to this track'.Powinno Ci się wyświetlić takie 'pokrętło' którym ustawiasz jak dużo sygnału ma wejść do reverbu (czym więcej tym więcej reverbu,jak ustawisz to na 100% to będziesz słyszał tylko reverb...) Ustaw to na mniej więcej 50%.
Teraz wejdź w Fruity Limiter,przejdź do zakładki COMP (kompresor) i z okienka 'sidechain' wybierz 1.
Dalej musisz ustawić THRES (threshold - punkt zadziałania kompresora) i RATIO (natężenie/siła kompresji)...problem w tym że każdy lead,synth czy cokolwiek będzie miał inny 'poziom' (głośność) wejściowy a co za tym idzie będziesz musiał dopasować THRES na słuch albo po przez wykres w fruity limiterze.Możesz zacząć od -30 THRES i 12.1 RATIO.Dalej masz gałkę GAIN którą możesz dodatkowo zwiększyć głośność samego reverbu. Kolejną i co by nie było ostatnią rzeczą jest REL (release). Od tego zależy jak szybko kompresor 'odpuści' i usłyszysz ten reverb. Podstawowe ustawienia powinny być ok ale zawsze możesz spróbować je lekko zwolnić.
I to by było właściwie na tyle,mam nadzieje że jakoś sobie poradzisz
- Zautomatyzować natężenie reverbu i ustawić to ręcznie (mniej więcej tak jak pokazałeś na screenie tylko używając automatyzacji na playliście) plus tego sposobu jest taki że nie masz latencji (o tym wspomnę przy sposobie drugim) a minus że zajmie Ci to o wiele więcej czasu i szczerze mówiąc przy skomplikowanych leadach mija się to z celem po prostu.
- Sposób drugi to użycie tzw. kompresji 'sidechain' na reverbie.FL jest na tyle ubogi pod tym względem że musisz użyć do tego tylko i wyłącznie Fruity Limitera który niestety ma sporą latencje (opóźnienie) która może sprawić że lead będzie lekko przesunięty np: w prawo a co za tym idzie nie będzie się zgrywał z kickiem..to jest minus.Plus jest taki że nie musisz się bawić kilkanaście minut ustawiając automatyzację (: a lead razem z reverbem zawsze można zgrać do wava i wrzucić go na playliste.
No to tak,na początku wrzuć leada na któryś z kanałów na mixerze (Np: kanał 4 tak jak na obrazku) później (najlepiej) na kanał obok wrzuć 'jakiś' reverb (ja używam reverbu Valhalla Vintage Room albo Valhalla Room Verb) ważne by suwak 'wet czy mix' był ustawiony na 100% bo chcemy słyszeć z tego kanału tylko i wyłącznie sam reverb. Możesz również wrzucić eq PO reverbie by odciąć nie potrzebny 'dół' który może trochę zamulić leada. No i na sam koniec po reverbie i eq leci Fruity Limiter (Patrz obrazek).
Teraz będąc na kanale z leadem kliknij prawym przyciskiem myszy na taką strzałkę w prostokącie (zakreślona na obrazku) i wybierz 'Sidechain to this track'.Powinno Ci się wyświetlić takie 'pokrętło' którym ustawiasz jak dużo sygnału ma wejść do reverbu (czym więcej tym więcej reverbu,jak ustawisz to na 100% to będziesz słyszał tylko reverb...) Ustaw to na mniej więcej 50%.
Teraz wejdź w Fruity Limiter,przejdź do zakładki COMP (kompresor) i z okienka 'sidechain' wybierz 1.
Dalej musisz ustawić THRES (threshold - punkt zadziałania kompresora) i RATIO (natężenie/siła kompresji)...problem w tym że każdy lead,synth czy cokolwiek będzie miał inny 'poziom' (głośność) wejściowy a co za tym idzie będziesz musiał dopasować THRES na słuch albo po przez wykres w fruity limiterze.Możesz zacząć od -30 THRES i 12.1 RATIO.Dalej masz gałkę GAIN którą możesz dodatkowo zwiększyć głośność samego reverbu. Kolejną i co by nie było ostatnią rzeczą jest REL (release). Od tego zależy jak szybko kompresor 'odpuści' i usłyszysz ten reverb. Podstawowe ustawienia powinny być ok ale zawsze możesz spróbować je lekko zwolnić.
I to by było właściwie na tyle,mam nadzieje że jakoś sobie poradzisz